Третата поредна победа на Себастиан Фетел в Индия и 36-ата в кариерата му се оказа шампионска, след като германският ас на Ред Бул официално бе коронясан като световен шампион за 4-ти последователен път във Формула 1.
Както се очакваше предварително, Фетел елиминира и математическите шансове на основния си конкурент Фернандо Алонсо, който преживя ужасно състезание на пистата „Буд Интернешънъл".
Фетел пресече първи финалната права след 60 обиколки, като победата му този път бе по-различна от предишните две в Индия, защото не бе начело през цялото време, но отличната му стратегия му позволи без особени проблеми да мине под карирания флаг.
Съотборникът му Марк Уебър изненадващо прекрати участието си 20-ина обиколки преди края заради проблем със скоростната кутия, което даде шанс на Нико Розберг да постигне още един добър резултат за Мерцедес с втората позиция.
Ромен Грожан затвърди великолепната си форма и въпреки че стартира 17-ти, успя да се качи на последното място на подиума. Французинът за пореден път доказа качествата си и определено ще бъде лидер на Лотус от следващата година, когато вече няма да кара в сянката на Кими Райконен.
Фелипе Маса приключи 4-ти, но съотборникът му във Ферари Фернандо Алонсо финишира едва на 11-та позиция след катастрофа в първите мигове на състезанието, която тотално обърка стратегията му.
Така Ферари не можа да събере достатъчно точки, за да продължи битката с Ред Бул за конструкторската титла. „Червените бикове" получиха двоен повод за празнуване с осигуряването на 4-та поредна шампионска корона при производителите.
Пети финишира Серхио Перес след великолепни последни обиколки, които му позволиха да изпревари Люис Хамилтън и Кими Райконен за по-предна позиция. Пол ди Реста и Адриан Сутил завършиха на 8-мо и 9-то място, а топ 10 бе запълнен от бъдещия пилот на Ред Бул Даниел Рикардо, който не позволи на Алонсо да се вреди в зоната на точките.
Фетел вече има 322 точки в актива си и три кръга преди края е недостижим на върха с аванс от 115 пред Алонсо, който е следван от Райконен със 183, Хамилтън със 169 и Уебър със 148. При конструкторите Ред Бул вече има 470 пункта, а Ферари сдаде второто място на Мерцедес, като Скудерията има 312 точки, а "сребърните стрели" - 313.
Стартът бе ужасен за Алонсо, който направи ранен контакт с Уебър и това на практика елиминира всичките му шансове да разгърне оптимално стратегията си. Испанецът бе с медиум гумите на Пирели и трябваше да спре в бокса по план около 20-ата обиколка, но предното му крило бе сериозно повредено след сблъсъка и той направи питстоп още във втория тур.
Точно тогава в бокса влезе и Фетел, който започна с меките гуми и сложи по-твърдите консистенции, за да се върне на трасето 17-ти, докато Алонсо беше 20-ти. За разлика от испанеца обаче, Фетел за отрицателно време си проби път до топ 10 и в 13-ата обиколка вече беше на трета позиция.
Алонсо очевидно нямаше темпото на Ред Бул-а и някъде в този момент осъзна, че губи и минималните си шансове за титлата, защото трябваше да завърши 1-ви или 2-ри, за да отложи коронацията на Фетел.
В 21-ата обиколка световният шампион изпревари Серхио Перес за второ място, при което единствената преграда пред него и победата остана съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър. Австралиецът бе направил първото си спиране в бокса, но изненадващо в 29-ата обиколка отново направи питстоп, за да заложи на меките гуми! Това означаваше, че той ще трябва да посети бокса още веднъж преди края на надпреварата, а по този начин остави водачеството на Фетел.
В 32-ата обиколка и германецът спря за втори път, като за няколко минути сдаде първото място на Уебър, който обаче направи последния си питстоп и се върна на пистата зад Даниел Рикардо. Така на практика австралиецът елиминира шансовете си за победа, а Фетел имаше чиста писта пред себе си и единственото условие към него бе да не унищожава гумите и да закара колата до финалната права.
В последните обиколки Алонсо опитваше да се вреди в топ 10, боричайки се с Рикардо. В 46-ия тур изненадващо Уебър прекрати състезанието си - проблеми в скоростната кутия принудиха Марк да паркира колата си и да се прибере в гаража.
Така Фетел получи аванс от 25 секунди пред втория Кими Райконен, който още не бе спрял в бокса, за да използва меките гуми. Когато го направи, се свлече до 5-ата позиция, а Нико Розберг излезе на второ място, следван от Ромен Грожан и Фелипе Маса. Хамилтън бе 6-ти, а зад него се наредиха Перес, ди Реста, Сутил и Рикардо, който все още удържаше Алонсо за 10-тото място.
В крайна сметка Фетел премина необезпокояван финалната права и заслужено прие поздравленията за 4-ата си поредна световна титла.
Етикети:Левски | Себастиан Фетел | Ред Бул
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ