Нико Розберг отново показа огромния потенциал на Мерцедес

снимка: БТА

Нико Розберг за пореден път демонстрира нагледно отличната скорост в рамките на отделна обиколка, с която Мерцедес разполага от самото начало на сезон 2013.

 

Германският състезател постави най-бързата обиколка на пистата „Силвърстоун" и се пребори с конкуренцията на двамата пилоти на Ред Бул, за да завърши на първо място в класирането след втората тренировка.

 

Важните факти и юбилеи преди Гран при на Великобритания вижте в рубриката ни "Формула 1 фанатик".

 

Както Sporta.bg писа по-рано днес, Даниел Рикардо беше най-бърз в първата тренировъчна сесия под дъжда в Англия.

 

Още преди края на втората тренировъчна сесия на пистата "Силвърстоун" стана ясно, че ФИА връща тестовете по време на сезона от 2014-та година нататък.

 

Розберг, който стартира от полпозишън в три от последните четири състезания, направи великолепен тур с медиум гумите на Пирели и постави най-добро време - 1:32.248 минути. Така германецът беше с цели 3 десети по-бърз от Марк Уебър и Себастиан Фетел, които трябваше да се задоволят с втора и трета позиция.

 

Всъщност, Мерцедес напуснаха „Силвърстоун" с усмивки не толкова заради най-бързата обиколка на Розберг, колкото заради обещаващите му резултати по-късно в тренировъчната сесия, когато той правеше симулации на състезание.

 

Пол Ди Реста със своя Форс Индия завърши на 4-та позиция - точно пред Люис Хамилтън, който беше с цели 6 десети по-бавен от съотборника си в Мерцедес.

 

Победителят от първата сесия Даниел Рикардо остана 6-ти, следван от колегата си в Торо Росо Жан-Ерик Верн, а Адриан Сутил, Ромен Грожан и Дженсън Бътън запълниха топ 10.

 

Фернандо Алонсо остана едва 11-ти, като разликата спрямо него и Розберг беше цели 1.2 секунди. За 32-те обиколки, прекарани на пистата, испанецът събра единствените възможни за анализиране данни за екипа на Ферари, защото Фелипе Маса претърпя катастрофа.

 

Маса направи само 7 обиколки, преди да загуби контрол върху задницата на болида си на завой „Стоу" и да забие носа на колата в предпазните гумени бариери. Механиците на Ферари не успяха да поправят навреме автомобила и бразилецът прекара по-голямата част от тренировката в бокса.